جعبه لمینتی -کارتنی و انواع آن

جعبه لمینتی(کارتنی)و انواع آن

همه چیز در مورد جعبه لمینتی -کارتنی

جعبه لمینتی چیست ؟

در مقالات گذشته توضیحی در مورد انواع جعبه و بسته بندی دادیم و گفتیم که یک نوع از جعبه های مناسب بسته بندی جعبه لمینتی – کارتنی هستش که در این مقاله از خصوصیات ، قابلیتها ، مزایا و معایب آن برایتان توضیحی میدهیم .

مراحل تولید جعبه لمینتی :

جعبه های لمینتی – کارتنی  همانطور که از اسمش پیداست جعبه هایی هستن که در آنها از لمینت استفاده شده. در این نوع جعبه ها در مرحله اول بعد از طراحی و لیتوگرافی ، طرح نهایی بر روی مقوا چاپ میشود. ( یکی از انواع مقوا ها که در مقالات قبلی مطالبی را در رابطه با آنها قرار دادیم ). بعد از چاپ بر روی مقوا، طی فرآیندی آنها را بر روی ورقهای ضخیم مقوایی و یا کارتنی با دستگاه های نیمه اتوماتیک و یا تمام اتوماتیک لمینت (laminate) می چسبانند. بعد از خشک شدن آنها را با دستگاه دایکات قالب میزنند.  در مرحله بعد آنها را بسته بندی کرده به مشتریان عزیز تحویل داده میشود. تمام این فرآیند در آرکا باکس با پرسنل کارآزموده و با تجربه و با نظارت مستقیم مدیریت مجموعه انجام می شود.

جعبه های لمینیتی جعبه هایی هستند که ضخامت آنها بیشتر از جعبه های مقوایی معمولی است.  این ضخامتها بسته به نوع ورق کارتنی دارد که مقوای چاپ شده را روی آن می چسبانند و یا لمینت میکنند .

انواع ورق مناسب لمینت :

  • سینگل فیس ( ورق دولایه)
  • سه لایه
  • پنج لایه
  • هفت لایه

انواع ورق مناسب لمینت

 

اینها چند مورد از ورقهای کارتن هستند که متناسب و مطابق با نوع و وزن محصول از آنها برای بسته بندی محصولات استفاده میشود که در صورت نیاز مشتری جهت زیباتر شدن بسته بندی ویا تبلیغ و معرفی محصول روی این ورق ها مقواهای چاپ شده را لمینت کرده و مورد استفاده قرار میدهند .

کاربرد جعبه لمینتی :

همانطور که گفته شد جعبه های مقوایی بیشتر برای محصولاتی با وزن کم مورد اسفاده قرار میگیرند. اما برای بسته بندی محصولاتی که شکننده هستند و یا وزن زیادی دارند باید از جعبه های لمینتی برای برای بسته بندی و حمل آنها اسفاده کرد.

داشتن شیارهایی در ورق ها باعث استحکام بیشتر  و حتی تا حدودی جلوگیری از فشار و ضربه هستند. این شیارها درانواع ورق ها به صورت چندلایه هستند . در پاراگراف بالا چند مورد از آنها را نام بردیم. جعبه های کارتنی و یا لمینتی در خیلی از موارد به عنوان جعبه مادر مورد استفاده قرار میگیرند .

کارتن مادر – جعبه مادر چیست ؟

جعبه و یا کارتن مادر به جعبه ای گفته میشود که میتواند، تعدادی محصول بسته بندی شده که در جعبه های خود قرار گرفتند را در خود جای دهد. فرض کنید شما یک محصولی دارید و آن را در جعبه مناسب خودش گذاشتید، حالا میخواهید تعدادی از آنها را در یک جعبه بزرگتر قرار داده و آنها را با تعداد دلخواه به بازار ارسال کنید که هم شکل ظاهری خوبی داشته باشند و هم برای حمل کار را راحت تر کند .

کارتن مادر

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

آرکا باکس مفتخر است با بیش از 20 سال تجربه در زمینه طراحی و تولید انواع جعبه های مقوایی ، لمینتی – کارتنی ، هارد باکس ، استوانه ای و ساک دستی خدمت رسان شما مشتریان عزیز در زمینه بسته بندی های مقوایی باشد .

www.arkabox.ir  –  +989351692579  –  instagram : arkabox .ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

بدون دیدگاه

دسته‌ها

اشتراک گذاری

فهرست